woensdag 1 januari 2014

Januari

Wat kunnen we in januari doen in de schooltuin .
lestip

Vanwege de teldag denken we extra aan vogels in de tuin .

Hoe kunnen we het voor de vogels aantrekkelijk maken voor de vogels .
Welke vogels zijn er in de schooltuin en wat eten ze.
Op ieder gedeelte van de speelplaats zijn voerhangers en vogelhuisjes te vinden .
Tip: maak eens een pindaslinger of vetbollen .
repareer de vogelhuizen of maak nieuwe per bouw of groep.
Kijk of in jouw plantvak nog wel bordjes staan en wat staat er eigenlijk in jouw plantvak ?

Hekjes zagen en plaatsen langs jouw vak.

In alle plantvakken erg veel onkruid.Dus weghalen.

Nestkastjes voor vogels moeten nu ongeveer wel schoongemaakt zijn. Het is namelijk langzamerhand tijd voor de vogelpaartjes om rond te kijken naar een plaatsje om te nestelen.

Schud bij sneeuwval de sneeuw van de takken om het knakken te voorkomen.

Zorg ervoor dat de waterschaal altijd afgedekt is, bijvoorbeeld met gaas of zeil. Op die manier kunnen de vogels er niet in baden, dus is er ook geen bevriezingsgevaar.

Vogels hebben nu wel wat extra vitamientjes nodig. Geef ze daarom af en toe stukjes fruit in plaats van nootjes en stukjes brood

Raadsel
"In een boom voel ik me thuis. Ik ben zo klein als een muis. Mijn buik is geel. Mijn kopje blauw. Ra ra wat voor dier ben ik nou?"




powerpoint